درباره ما
دوستان
آخرین مطالب
نظر سنجی
امكانات جانبی
 

مصیبت‌های جهان اسلام، یکی دوتا نیست؛ آخرین دین پروردگار متعال از جانب دشمنان شیطان‌صفت، تهدید می‌شود و از جانب دوستان بی‌بصیرت، تخریب. در این میان، ما را با دشمنان حربی، حرفی نیست؛ چراکه اقتضای طبیعت او، دشمنی است. اما از دوست باید پرسید که چرا در زمین دشمن و برای تحقق آرزوی او فعالیت می‌کند و در عین حال، خود را مسلمان متعصب می‌داند!

براستی چرا بعضی‌ها نمی‌خواهند زیر بار بروند که اقتضای شرایط موجود، پرهیز از تفرقه در جهان اسلام و ممانعت از شعله‌ور شدن عصبیت‌های مذهبی است؟ آیا امروزه، مشاهده‌ی کمین دشمن، برای تیشه‌زدن به اصل و ریشه‌ی اسلام، کار دشواری است؟ اگر خدای ناکرده، به‌جهت تضعیف جهان اسلام،  مشرکان و ملحدان نجس‌العین، بر سرزمین‌های اسلامی مسلط شوند و طومار دین را درهم بپیچند آیا دیگر اسلامی خواهد ماند که حالا ما به‌فکر دامن‌زدن به دعوای شیعه-سنی باشیم؟!

در اینکه ما شیعه هستیم و در این اعتقاد، به فضل پروردگار، مثل کوه، استواریم حرفی نیست اما آیا اقتضای تشیع، دمیدن در تنور تفرقه و شعله‌ور کردن آتش اختلافات است؟ اگر چنین است پس چرا در سیره‌ی معصومین (علیهم‌السلام) چنین رویه‌ای دیده نمی‌شود؟ در زیارت عاشورا به چه دلیلی از بردن نام برخی افراد، پرهیز شده و بجای آن از عبارات «اول»، «ثانی»، «ثالث» و «رابع» استفاده شده است؟[۱] آیا نه این است که مصلحت بالایی در عدم بیان نام این چهار نفر، وجود داشته است و افشای نام این افراد، موجب خدشه به وحدت مسلمین می‌شد؟

دوستان تفرقه‌افکن ما که در التزام به تفرقه، پرچم حمایت از امیرالمومنین (علیه‌السلام) را در دست می‌گیرند آیا فرمایشات مکرر و مواضع متعدد آن بزرگوار در حمایت از خلفای سه‌گانه را - که هدفی جز حفظ وحدت مسلمین و عزت اسلام نداشت- ندیده‌اند؟ بعد از مرگ خلیفه‌ی دوم و پس از انتخاب عثمان به خلافت، امام علی (علیه‌السلام) در نطق مظلومانه‌ای فرمودند: شما خوب می‌دانید که من از همه به خلافت، شایسته‌تر هستم [اما] به خدا قسم، تا زمانی که اوضاع مسلمین، روبه‌راه باشد و درهم نریزد و به غیر از من، به دیگری ستم نشود همچنان خاموش خواهم ماند.»[۲]




:: مرتبط با: شیعه , دین و اجتماع , تحلیل و فلسفه ,
:: برچسب‌ها: آخرین دین پروردگار , پرهیز از تفرقه , تضعیف جهان اسلام , آتش اختلافات , زیارت عاشورا , دوستان تفرقه‌افکن , وحدت مسلمین ,
ن : عماد کلامی مقدم
ت : 1392/10/26

از جمله مسائلی که مدتی است در شبکه های اجتماعی از رونق بسیار زیادی برخوردار است و میلیون ها لایک و پسند را به خود اختصاص داده است،مسئله جذابیت دختران و بانوانی است که در این فضا به فعالیت مشغول هستند،بدین صورت که تصاویر چند دختر جوان را با اجازه آنها و یا بدون اجازه در کنار هم قرار داده و با این سوال که :کدام دختر جذاب تر  و زیباتر است، از کاربران اینترنتی درخواست می کنند تا رای و دیدگاه خود را پیرامون آنها بیان کنند و به همین جهت نیز کاربران جوان احساس مسئولیت کرده و رای و نظر خود را با اهمیت تلقی می کنند و در این انتخابات بزرگ شرکت می کنند.

متاسفانه آنچه شاهد آن هستیم این است که این نظر سنجی ها،نه تنها سود و نتیجه ای برای آینده زندگی شخصی و خانوادگی افراد شرکت کننده نداشته، بلکه آسیب های بسیار جدی به زندگی زناشویی آنان در آینده وارد و یا حتی مانع تشکیل یک زندگی مشترک خواهد شد،چرا که ارزیابی روزانه دختران زیباروی در قالب تصاویر و فیلم در شبکه های مجازی روحیه تنوع طلبی را در مردان به شدت افزایش می دهد و اگر:

۱-مجرد هستند:
هرگز نمی توانند یک دختر ایده آل را برای زندگی آینده خود انتخاب کنند چرا که با مشاهده هزاران تصویر،فکر می کنند که همیشه دختری زیباتر وجود دارد و او را جستجو می کنند و مسلم است که این آرزو هرگز دست یافتنی نیست.




:: مرتبط با: دین و خانواده , دین و اجتماع ,
:: برچسب‌ها: دختران زیبا , دختران جذاب , دختر زیبا , دختر قشنگ , لایک به زیباترین دختر , پسندیدن دختران زیبا , داغ کردن دختران زیبا ,
ن : عماد کلامی مقدم
ت : 1392/10/24

حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی، رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هرمزگان و مترجم قرآن و نهج‌البلاغه با اشاره به اینکه 2 نکته باید در زندگی امام حسن عسکری(ع) مدنظر قرار بگیرد، افزود: نخست بحث پیش از تولد ایشان و دوم شهادتشان بسیار حایز اهمیت است. از امام جواد (ع) به بعد ائمه به استثنای وظایف امامت و هدایت در جامعه اسلامی، زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) هم بودند بنابراین از امام جواد (ع) به بعد دیگر دسترسی به ائمه معصوم کم شد.

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) در شرایط بسیار سخت و پنهانی زندگی کرد، افزود: ایشان طوری زندگی کردند که در دوران محدودیت هم بتوانند نقش خود را ایفا کنند بنابراین تنها امام معصومی که البته به ظاهر مشرف به حج نشدند، امام حسن عسکری بود چرا که شرایط ایشان بسیار سخت و خفقان‌آور بود.

وی علت زمینه‌سازی ائمه برای امامت مهدی موعود را عدم ایجاد شک و شبهه بین شیعیان به شمار آورد و گفت: بالاخره قرار بود امام مهدی در غیبت باشند اگر این زمینه‌سازی نمی‌شد، قطعاً شیعیان هم به شک و شبهه می‌افتادند بنابراین در دوران عسکرین دیگر مردم خیلی با غیبت نامأنوس نبودند.

میرزایی درباره پس از شهادت امام حسن عسکری و مسأله امام عصر(عج) توضیح داد: امام حسن عسکری (ع) همه شرایط، برنامه‌ها و اهدافش را گذاشت تا مسأله مهدویت جا بیافتد این هم امر دشواری بود چرا که فهم مهدویت در آن شرایط راحت نبود، همانگونه که اگر عاشورا نبود تمام اسلامِ پیغمبر از بین می‌رفت اگر جریان مربوط به امام حسن عسکری نبود، مسأله مهدویت هم به این شکل رشد نمی‌کرد.

وی درباره زندگی 28 ساله امام حسن عسکری توضیح داد: در بین ائمه یکی امام جواد 25 ساله و سپس امام حسن عسکری 28 ساله در سن جوانی به شهادت رسیدند، سن کم شهادت ایشان نشان می‌دهد که چه قدر ایشان در خفقان و سختی‌ بودند، بنابراین وقتی امام معصوم محدود می‌شوند شهادتشان زودتر اتفاق می‌افتد و برای حکومت جائر راحت‌تر است.




:: مرتبط با: اهل بیت (ع) ,
:: برچسب‌ها: امام حسن عسکری(ع) , امام عصر(عج) , امامت و هدایت , قرآن و نهج‌البلاغه , امامت مهدی موعود , زندگینامه , شهادت امام حسن عسکری ,
ن : عماد کلامی مقدم
ت : 1392/10/21
شکی در این نیست که تولی و تبری از مسائل قطعی دین مبین اسلام است و این دو فقط در کنار هم به اوج خود می رسند. هرکسی که نسبت به شخصی دیگر محبت می ورزد باید به دشمنان محبوبِ خود نیز اظهار نفرت و انزجار کند. این طبیعتی است لا یتخلف که استاد شهید مرتضی مطهری در کتاب جاذبه و دافعه[1] به تفصیل در رابطه با آن صحبت کرده است .

بنابر این عشق و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، خاصتا حضرت مولی الموحدین لازمه ای لاینفک دارد که آن برائت از معاندین حضرت امیر(ع) است .

این در حالی است که قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) به ما نشان می دهد، یکی از راههای ابراز برائت، "لعن کردن" معاندین است .

" إِنَّ الَّذِینَ یَکْتُمُونَ مَا أَنزَلْنَا مِنَ الْبَیِّنَاتِ وَالْهُدَى مِن بَعْدِ مَا بَیَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِی الْکِتَابِ أُولَـئِکَ یَلعَنُهُمُ اللّهُ وَیَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ

 کسانى که دلایل روشن، و وسیله هدایتى را که نازل کرده ‏ایم، بعد از آنکه در کتاب براى مردم بیان نمودیم، کتمان کنند، خدا آنها را لعنت مى‌‏کند؛ و همه لعنت ‏کنندگان نیز، آنها را لعن مى‌‏کنند " [2]

و درآیه 57 سوره  احزاب خواندیم :

" إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَاباً مُّهِیناً "

 آنها که خدا و پیامبرش را آزار مى‌‏دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته، و براى آنها عذاب خوار کننده‌‏اى آماده کرده است[3]

پیامبر اسلام که به فرموده قرآن "رحمة للعالمین" است نیز سخنان بسیاری در رابطه با مقوله "لعن" داشته اند به نحوی که پژوهشگران سیصد عنوان روایت نبوی که در آن فقط از کلمه"لعن" استفاده شده است استخراج نمودند. در کتب روایی  ما بخاطر کثرت روایات با این موضوع، فصل خاصی تحت عنوان "فضیلت لعن" قرار داده شده. در سیره اهل بیت (ع) نیز "تبری" نسبت به "شیعه ستیزان" بسیار بوده  امام صادق (ع) می فرمایند: اللهم العنهما وابنتیهما وکلّ من مال میْلهم وحذا حذوهم وسلک طریقتهم، وتصدّر ببدعتهم، لعنا لایخطر على بالٍ ویستعیذ منه أهل النار، العن اللهم من دان بقولهم، واتّبع أمرهم، ودعا إلى ولایتهم، وشکّ فی کفرهم من الأولین والآخرین. [4] زیارت عاشورا و دیگر ادعیه هم مکرر لعن بر معاندین و مخالفین اهل بیت ذکر شده که دلالت بر صحت این عمل دارد–البته بشرطها و شروطها- .



:: مرتبط با: وارث فدک ,
:: برچسب‌ها: تولی و تبری , توهین به اهل سنت , توهین و لعن , مقدّسات اهل تسنن , اختلافات مذهبی و فرقه‌ای , عیدالزهراء , مجالس وهن‌آمیز ,
ن : عماد کلامی مقدم
ت : 1392/10/20
طی چند روز اخیر، ماجرای محمود کریمی به یکی از اخبار داغ و جنجالی داخلی و خارجی تبدیل شده و پیرامون آن تحلیل های متناقض و متضادی نیز صورت گرفته است.

خبر این حادثه برای اولین بار در رسانه ای که دارای سابقه گرایشات تند سیاسی و در بین محافل خبری به "افراطی بودن" مشهور است منتشر شد و بلافاصله در سایر رسانه های ضدانقلاب نیز باز نشر داده شد.

اما بین خبری که توسط این رسانه ها و بعد از آن خبری که توسط خبرگزاری و رسانه های رسمی منتشر شد، تناقض ها و ابهاماتی وجود دارد.

قدر متیقن اما آن است که هنوز ابعاد و زوایای این ماجرا آنگونه که باید بر همگان روشن نشده است. یعنی هنوز به درستی مشخص نشده که برای مثال، علت تصادف چه بوده است؟ واکنش دو طرف در تصادف چگونه بوده است؟ آیا اگر سرنشینان خودروی تصادف کرده با ماشین محمود کریمی، آنگونه که مقامات رسمی گفته اند جزء اراذل و اوباش نبوده اند، پس چرا به سمت ماشین آنها شلیک شده است؟ آیا سلاح را محمود کریمی داشت و شلیک کرد یا آنگونه که برخی از رسانه ها نوشته اند، کسی که همراه او بوده است؟ علت کشیدن سلاح برای تصادف شوندگان چه بوده است؟ چه چیز یا چه اقدامی آنان انجام دادند که محمود کریمی یا همراه او مجبور به شلیک گلوله به سمت ماشین آنها شده اند؟ و...




:: مرتبط با: اخبار روز ,
:: برچسب‌ها: محمود کریمی , مداح , رسانه , ضدانقلاب , حاج محمود , علت تصادف , شلیک ,
ن : عماد کلامی مقدم
ت : 1392/10/19


به گزارش شبستان، خبرگزاری المدینه‌نیوز نوشت: «زائران ایرانی که امسال در مسیر عشق حسینی حرکت می‌کردند، گزارش دادند یک زن که به نظر می‌رسید خسته است، برای استراحت وارد یکی از خیمه‌ها شد و در خوابی عمیق و طولانی فرو رفت.

طولانی شدن خواب این زن باعث شد تا دیگران را متوجه خودش کند، به همین دلیل به سمت زن آمدند و او را صدا زدند اما جوابی نداد و اینگونه متوجه شدند که وی مرده است و در کنارش عقربی را پیدا کردند که آن نیز مرده است و متوجه شدند که این زن توسط نیش عقرب کشته شده است.

زنان وقتی تلاش می‌کردند که جسد وی را به خیمه کناری ببرند، احساس کردند که جسم عجیبی در وسط بدن زن است. وقتی لباس وی را کنار زدند، کمربندی انفجاری را دیدند که به دور کمرش بسته شده بود.

پس از کشف کمربند انفجاری، نیروهای امنیتی خود را به محل رساندند و به راحتی و بدون هیچ تلفاتی آن را خنثی کردند.»




:: مرتبط با: شیعه ,
:: برچسب‌ها: منتظر , انتظار , امام مهدی موعود(عج) , کربلا ,
ن : رضا کوهجانی
ت : 1392/10/10
ظریف در کتاب «آقای سفیر» می‌گوید: آقای [کمال] خرازی در سال ۷۹ یا ۸۰ سفری به عراق داشتند که بنده همراه ایشان بودم. موضوع سفر، روابط دوجانبه‌ی ایران و عراق و موضوعات باقیمانده از جنگ بود. قرار بود در این سفر، ایشان ملاقاتی با صدام داشته باشند. عراقی‌ها تأکید داشتند که تعداد همراهان در ملاقات به دلایل امنیتی باید بسیار محدود باشد. لذا بنده، کاردار ما در بغداد و یک مترجم به عنوان همراه دکتر خرازی معرفی شدند.





:: مرتبط با: سیاسی ,
:: برچسب‌ها: وزیر امور خارجه , ظریف , صدام , ناموس العصر , مبیر الكافرین , مطهّر الأرض , ناشر العدل ,
ن : محمدرضا میرزاخانی
ت : 1392/10/7

امام رضا علیه السّلام فرمودند:

عَلَیکَ بِطاعَةِ الأبِ وَبِرِّهِ وَالتَّوَاضُعِ والخُضُوعِ وَالإعظَامِ وَالإکْرَامِ لَهُ وَ حَفْضِ الصَّوْتِ بِحَضْرَتِةِ؛

بر تو باد که از پدر فرمانبرداری کنی ، به او نیکی کنی ، دربرابرش فروتنی و کرنش و بزرگداشت و

احترام داشته باشی و صدایت را در حضور او پایین بیاوری.

فقه الرضا علیه السّلام، ص 334




:: مرتبط با: اهل بیت (ع) , حدیث ,
:: برچسب‌ها: امام رضا (ع) , والدین , یوسف زهرا , من هنوز منتظرم , عصر غیبت , خلیفة الله ,
ن : محمدرضا میرزاخانی
ت : 1392/10/7
حرم حضرت سکینه در شهر داریا قرار دارد. نیمی از شهر که حرم حضرت سکینه (ع) هم در آن قرار دارد با مجاهدت رزمندگان حزب الله و شیعیان و ارتش سوریه به تصرف در آمده و نیمی دیگر در تصرف تکفیری هاست.





:: مرتبط با: اهل بیت (ع) ,
:: برچسب‌ها: حرم حضرت سکینه (س) , رزمندگان حزب الله , ارتش سوریه , حجة الله , ولى الله , سلالة النّبوّة , القائم المنتظر ,
ن : محمدرضا میرزاخانی
ت : 1392/10/6
پروژه تحقیقاتی سرکار خانم اسماعیل نژاد به نام  ”دکترین ملی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۱۴″  مردود هیات داوری  جشنواره فارابی قرار گرفت و نه تنها از ارائه در هفتمین دوره   محروم می گردید، بلکه شایسته تقدیری مختصر نیز تشخیص داده نشد.



علوم انسانی در قاعده­ ی تفکر عمومی که همانا مطلق نگرش غربی به آناست، جمیعا حول Humanities شکل گرفته و مشتمل بر موضوعاتی چون جامعه، فرهنگ، زبان، رفتار و کنش انسان، و روان می­باشد؛ امری که در بعد تفکیک رشته ­ای به علومی نظیر جامعه شناسی، روان شناسی، زبانشناسی، مدیریت، اقتصاد، علوم سیاسی و تاریخ، تقسیم و ارزیابی می­شود.



مبتنی بر تفکر غربی Humanities در حال حاضر بر سه پارادایم اصلی ”علوم انسانی مدرن” (modern humanities) و ”علوم انسانی پست مدرن” (Post-humanities) و ”علوم انسانی ترنس مدرن” (Trans-humanities) استوار بوده و از این رو می توان مدعی گردید که علوم انسانی کنونی در تطابق برداشتی خود به عنوان Humanities ثقل علم را به علوم طبیعی سپرده و مفاهیم خود را در پارادایم مدرن ایجاد کرده است.



بر این اساس هر گونه ورود به این گونه تقسیم بندی علوم انسانی نوعی انحراف در مبانی عقیدتی نظام اسلامی بوده و همانا تنها راه فاصله گرفتن از فضای فکری کنونی، تدوین و تدقیق بن‌مایه‌های معرفتی‌ علوم انسانی (البته نه از قید Humanities) مبتنی بر منویات و خط مشی تشریعی اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله می باشد.



 امروزه از جمله فربه ترین و تنومند ترین رشته های علوم انسانی یا با بیانی دقیق تر علوم Humanitiesکه اصول و اساس پایه های کنونی آن مبتنى بر فلسفه هایى می باشد که مبنایش مادی گرى و حیوان انگاشتن انسان است، علم اقتصاد می باشد.

علم اقتصاد (Economics) به عنوان یکی از رشته های علوم انسانی که در قاعده ی موجود و نگرش فعلی خود به انسان، به عنوان شاخه ای از علوم اجتماعی (Social Science) به تحلیل تولید، توزیع و مصرف کالاها و خدمات پرداخته و صرفا توسعه (Development) را به عنوان هدف اصلی و غایت و نهایت خود پنداشته و در این میان به هیچ عنوان، اموری همچون فلاح و تعالی بشری متصور نیست.








:: مرتبط با: سیاسی , تحلیل و فلسفه ,
:: برچسب‌ها: دکترین ملی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۱۴ , جشنواره فارابی , دکتر حسن عباسی , من هنوز منتظرم , عصر غیبت , خلیفة الله ,
ن : محمدرضا میرزاخانی
ت : 1392/10/6
 

 


 
موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
برچسب ها
امكانات جانبی
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو | Buy Website Traffic